woensdag 8 juni 2011

#53 Tien kg afvallen

Drie jaar geleden ben ik langzaam een aantal kilo's aangekomen. Uiteindelijk woog ik 63.1 kg, bij een lengte van 1.58 meter. Dat hield in dat mijn BMI hoger was dan 25, dus ongezond. Ik ben toen naar een diƫtist gegaan en ben toen al een aantal kilo's afgevallen. Daarna ging het geestelijk niet zo goed met me en had verder afvallen daarom even minder prioriteit.

Sinds afgelopen maart gaat het geestelijk weer goed met me en ben ik begonnen met mijn tweede afvalronde. Er kwam een sportschool onder het appartementencomplex waar ik woon en daar ben ik sindsdien regelmatig te vinden. Ook lette ik weer op mijn eetpatroon en at ik weer 3 gezonde maaltijden en 2-3 gezonde tussendoortjes op een dag. Snacks, vooral chips en nootjes bewaarde ik voor het weekend, ipv dat ik ze ook doordeweeks at. Als ik nu wel wat nam, woog ik gewoon een aantal gram af, in plaats van dat ik de halve zak leeg at. En met verjaardagen of feestjes nam ik heus wel wat lekkers, maar met mate.

Het afvallen ging mede door het extra sporten super goed. Ik viel gemiddeld tussen de halve en hele kg per week af. Vandaag heb ik dan eindelijk mijn streefgewicht bereikt!

4 opmerkingen: