dinsdag 17 mei 2011

#15 Al mijn recepten categoriseren en in een map stoppen

Al een tijd heb ik een plakboek waar ik de recepten die me lekker lijken in plak. Deze recepten vind ik op internet of in tijdschriften (bijvoorbeeld van de AH of de Boodschappen van Plus) De nieuwste recepten staan voorin, de oudste achterin. Ze staan verder dus helemaal niet op volgorde, waardoor het erg lastig is om een recept te vinden. Dan moet ik echt alle recepten doorkijken totdat ik de juiste heb gevonden. Dat is niet handig, dus dat moest ik maar eens anders doen. Ik had een tijd geleden al een map uit de berging gehaald en tabbladen gekocht, maar steeds kwam het er maar niet van om het ook echt te gaan doen. Pas heb ik op een avond dan eindelijk alle recepten uit het plakboek gescheurd, gecategoriseerd en in een map met tabbladen gedaan.



Ik heb de volgende categorieën gemaakt:

- Voorgerechten
- Bijgerechten
- Pasta's
- Gewone hoofdgerechten
- Ovengerechten
- Nagerechten
- Sauzen
- Broodjes
- Taarten en koekjes
- Snacks en hapjes

Nu is het dus een stuk makkelijker om een recept te vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten