dinsdag 26 juli 2011

#61 Aangenomen worden voor het Saxion Honours Programme

Vorig jaar september ben ik begonnen met de opleiding Bestuurskunde/Overheidsmanagement. Het eerste jaar was verdeeld in 4 periodes en elke periode stond een "pijler" van de Bestuurskunde centraal. De eerste periode ging over Politicologie, de tweede over Sociologie, de derde over Recht en de vierde over Economie. Elke periode had je een integrale opdracht en een aantal ondersteunende vakken. Ondanks dat ik niet zo geïnteresseerd ben in Economie en ook niet echt goed erin ben, heb ik het eerste jaar toch 57 van de 60 studiepunten gehaald. Alleen het vak Management Accounting heb ik niet gehaald, daar had ik een 5 voor.

Omdat ik wel wat extra uitdaging naast de reguliere opleiding wil hebben, heb ik me aangemeld voor het Saxion Honours Programme (SHP).

Ben jij een goede eerstejaarsstudent en heb je weleens het gevoel dat je meer zou willen dan de reguliere opleiding je biedt? Voel je je uitgedaagd door complexe problemen, heb je regelmatig energie over die je wilt investeren in je toekomst en wil je wat betreft kennis en vaardigheden de diepte in? Saxion biedt meer dan zestig opleidingen aan die je uitstekend voorbereiden op de beroepspraktijk, maar je kunt je opleiding verrijken door een Honours Programme te doen.
Een Honours Programme stelt hoge eisen, maar daar staat tegenover dat je afstudeert als „Bachelor with Honours‟. Je krijgt dan naast je diploma een Honours Bul waarop staat vermeld waarom Saxion jou Buitengewoon vindt. Deze bul heeft een meerwaarde voor je CV! De arbeidsmarkt heeft immers een grote behoefte aan talentvolle afstudeerders. 

Voor meer informatie zie: Saxion Honours Programme

Ik moest een sollicitatiebrief met motivatie en mijn CV en cijferlijst opsturen. Daarnaast heeft mijn Studieloopbaanbegeleidster een aanbevelingsbrief geschreven. Begin deze maand had ik mijn sollicitatiegesprek. Het gesprek verliep goed en nadat ze even overlegd hadden (terwijl ik op de gang stond) hoorde ik al dat ik zonder twijfel was aangenomen!

Het SHP begint pas na de herfstvakantie, dus ik moet nog even geduld hebben. Maar het lijkt me in ieder geval erg interessant om er aan deel te nemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten